سلسله نشست‌های میز قرمز

کیوریتور: عارف بارانیان

میز قرمز | نشست سوم

تاریخ برگزاری: ۲۹ تیر ۱۴۰۳

ارائه: حمیدرضا گذریان

میزبان: رضا دانشمیر

ساعت: ۱۸ الی ۲۰:۳۰

وضعیت: در حال رزرو

قرمز، هر ساله بیست اثر تجربه‌گرا را ارج‌گذاری می‌کند و سه‌گانه‌ی سؤال، مسیر، اثر را در آنها مورد بررسی قرار می‌دهد. اما آثار تجربه‌گرا محصول تفکر و فرایندی است که در تجربه زیست حرفه‌ای و حتی شخصی معمار شکل گرفته‌اند. بازنمایی این روند می‌تواند به تدریج الگوهایی را برای تجربه‌گرایی تصویر کند.
با این رویکرد، سری رویدادهایی را برگزار خواهیم کرد با نام “میز قرمز”. میز قرمز به پرده برداری از تجربه معمار- و نه یک پروژه‌ی خاص – در مسیر تجربه‌گرایی می‌پردازد. روایت زیست حرفه‌ای معمار یا یک “کارگاهِ باز” برای منتخبین نامسابقه ۱۴۰۲.
معماران آثار برگزیده، در قصه‌ی حرفه‌ای و فکری خود چه راهی را پیموده‌اند؟ به بیان دیگر، آیا دفاتر خودْ پروژه‌ای برای معماران‌شان بوده‌اند؟ پروژه‌ی فکری این دفاتر چیست؟ جهان‌بینی حرفه‌ای معمار چیست و با چه ساز و کار معرفتی‌ای به زبان پروژه‌ها ترجمه می‌شود؟ با کدام روش‌شناسی؟
به زبان جمع‌بندی، سه‌گانه‌ی “سؤال، مسیر، اثر” در آثار برگزیده قرمز، اگر دچار دگرگونی‌ای از جنس “پروژه‌ی فکری، سیر فکری و بایگانی فکری” شود، چگونه صورت‌بندی است؟
میز قرمز بهانه ای برای استمرار گفت‌وگو بر بستر گفتمان معماری معاصر ایران است. گفت‌وگوهایی با حضور معماران و مخاطبان، به میزبانی یک تحلیلگر آثار معماری.

 

میز قرمز بهانه‌ای برای استمرار گفت‌وگو بر بستر گفتمان معماری معاصر ایران است. گفت‌وگوهایی با حضور معماران و مخاطبان، به میزبانی یک تحلیلگر آثار معماری. در نشست اول استودیو سه‌بر (علیرضا خردوز و ادیب ایروانی) با میزبانی محمدرضا قدوسی به ارائه‌یدغدغه‌های خود در پروسه‌ی طراحی پروژه‌ها پرداختند. این نشست با ارائه‌ی دیدگاه و گفتگو با شنوندگان پایان یافت.

این رویداد به صورت رایگان و حضوری در محل کانون معماران معاصر برگزار شد.

میز قرمز | نشست اول

میزبان: محمدرضا قدوسی

تاریخ برگزاری: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارائه: استودیو سه بر ( ادیب ایروانی، علیرضا خزدوز )

ساعت: ۱۸ الی ۲۰:۳۰

وضعیت: برگزار شده

در نشست دوم «میز قرمز» با امید نیکوکار منتخب تجربه‌گرا به گفتگو خواهیم نشست تا روایت او را از مسیریکه طی کرده‌ است بشنویم و  پروژه‌ی فکری او را مورد پرسش قرار دهیم. «میز قرمز»  نه صرفا داستان موفقیت‌ها، بلکه روایت شکست‌ها و دوباره ادامه دادن است. شکست‌هایی که با کشف همراه هستند و این افت و خیز‌های متوالی وضعیت اکنون را می‌سازند. میزبان این نشست خانم مینا معین‌الدینی خواهند بود. این رویدادبه صورت رایگان و حضوری در محل کانون معماران معاصر برگزار خواهد شد.

 

میز قرمز | نشست دوم

تاریخ برگزاری: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳

ارائه: امید نیکوکار

میزبان: مینا معین‌الدینی

ساعت: ۱۸ الی ۲۰:۳۰

وضعیت:  برگزار شده

«میز قرمز» به دنبال آشکار ساختن مسیر است. «میز قرمز» نه صرفا داستان موفقیت‌ها، بلکه روایت شکست‌ها و دوباره ادامه دادن است. شکست‌هایی که با کشف همراه هستند و این افت و خیز‌های متوالی وضعیت اکنون را می‌سازند. در نشست سوم حمیدرضا گذریان (استودیو کلیک و منتخب نامسابقه‌ی قرمز) با میزبانی رضا دانشمیر به ارائه‌ی ‌دغدغه‌های خود در پروسه‌ی طراحی پروژه‌ها می‌پردازد.

 

میز قرمز | نشست سوم

تاریخ برگزاری: ۲۹ تیر ۱۴۰۳

ارائه: حمیدرضا گذریان

میزبان: رضا دانشمیر

ساعت: ۱۸ الی ۲۰:۳۰

وضعیت: در حال رزرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم رزرو نشست

تهران، میدان آزادی، بزرگراه لشگری، کارخانه نوآوری آزادی، کارگاه هفت‌و‌هشت، کانون معماران معاصر


شماره تماس : ۰۹۹۳۰۷۱۸۰۳۷
کد پستی : ۱۴۶۶۷۱۳۸۴۴
ایمیل واحد آموزش education@caai.ir
ایمیل کانون : info@caai.ir